Menü Bezárás

A tehetség sokszínű

A tehetség sokszínű. Lehet verbális, képi, mozgásos, zenei, logikai vagy érzelmi. Boldogságunk – vagy inkább boldogulásunk – részben attól is függ, hogy megtaláljuk-e a számunkra kellemes, tehetségünknek megfelelő utat. A tehetség a legritkább esetben simulékony. Sokszor kitör, keresi az útját, korlátait, amiket aztán ledönthet. Dr. Vekerdy Tamás szavaival élve: “Ki mondta, hogy a jó tanuló a tehetséges ember? Épp ellenkezőleg: a tehetséges és kreatív ember deviáns, egyenetlenül fejlődik, és utálja, amihez nincs kedve. El vagyunk tájolva, amikor a gyerekeinket a jó tanulásra űzzük.” Sorozatunkban egy-egy érdekes történetet mutatunk be tehetséges emberekről. Életútjuk, történetük gyakran elgondolkoztató. Ezek a felnőtt mesék felvetik a kérdést: ha ezen embereknek mi lettünk volna a szülei, vajon mit gondoltunk volna? És életük, tehetségük fényében vajon lehetséges-e másképp tekinteni gyermekeink meghökkentő viselkedésére!? Olvassátok szeretettel!

Gyermekkorában rossz tanuló volt, tanárai pontatlannak és gondatlannak jellemezték. Középiskolába éppenhogy bekerült, de verseket írt és cikkeket az iskolai lapba. Harmadszorra vették csak fel a katonai iskolába, ott már végzősként jó eredményeket ért el. Háborús övezetbe kérte magát, ahol fizetését haditudósításokkal egészítette ki. Mindemellett kalandjairól könyveket írt. Politizálni kezdett. Nyelvi-verbális intelligenciája kitűnő politikussá, szónokká és íróvá emelte. Ő Sir Winston Churchill, aki kétszer volt az Egyesült Királyság miniszterelnöke és elnyerte az irodalmi Nobel-díjat is.