Menü Bezárás

9. csoport 2019. november

november 15.-16.-17.

A program az AJTP kezdő évfolyamának harmadik kollégiumi hétvégéjeként került megszervezésre az idei tanévben.

A program pedagógiai célja a megkezdett törtélnelmi ismereteket támogató információk mélyítése, rekreáció, környezeti nevelés, az önismeretet ,az egymás megismerését, az egymás segítését és a közös élmények szerzését fókuszban tartva a csoportkohézió fejlesztése.

Pénteken  történelem szakos kolléganő vezetésével folytattuk a múlt hónapban megkezdett török-kori Pécs felfedezését. Megtekintettük a Jakováli Hasszán dzsámit, sajnos csak kívülről, mivel éppen felújítás zajlik a műemlékben. De igy is látható a különlegessége, az dzsámihoz tartozó épségben maradt minaret. Illetve az épület előtt álló Pecsevi török történetíró szobra, akinek az írásaiból tudjuk felidézni a városunkban élő törökök középkori mindennapjait. Belvárosi sétánkat Memi Pasa fürdője felé folytattuk, . Az egyetlen jó állapotban megmaradt fürdő építmény példázza az akkori szokásokat. A  legnagyobb Pécsi dzsámival fejeztük be a kor megismerését. A Gázi Kászim pasa dzsámiját idegenvezetéssel tekintettük meg. Az épület nem csak kívülről, hanem belülről is különlegesség , jelen korban belvárosi keresztény templomkét működik  megtartva a török kori építészeti jellegzetességeket is.

Szombaton Siklósra utaztunk. Folytattuk a török kor műemlékeinek felkeresését. meglátogattuk Markoch bej dzsámiját. A siklósi vár történetének megismerését  történelem szakos kolléganő bevezetőjével kezdtük, majd a diákok az előzetesen megkapott anyagokból felkészülve egymásnak mutatták be a vár látogatható kiállításait. Így jártuk be az épületet és ismertük meg jellegzetességeit, nem évszázados történelmét, híres tulajdonosait.

Az Agóra étteremben elfogyasztott ízletes ebéd után a siklósi fürdőben folyattuk napunkat. A rekreáció jegyében illetve a diákok vízbiztonságának és egymásra figyelésének fejlesztése céljából. Kellemesen elfáradva értünk este vissza a kollégiumba.

Vasárnap a Pécsi állatkertbe látogattunk el. A környezeti nevelés fejlesztésének egyik fontos iránya a tantermen kívüli tapasztalatszerzés. A lehetséges terepek közül az egyik legjelentősebbnek tekinthetők a hazai állat- és növénykertek. A pécsi állatkert felújítása után interaktív terekkel, látványetetésekkel, bemutatókkal, izgalmas programokkal várja a látogatókat. Csoportunk az állatkert Akvárium-terrárium részében idegenvezetéssel ismerkedett meg az ott helyet kapó álatokkal. A halak, kétéltűek a látványos akváriumokban különleges élményt nyújtottak. A terrárium után a szabadban lévő állatokkal ismerkedtek meg a diákok, egyéni tempóban fedezhették fel az egzotikus, a világ más tájairól származó állatokat. A környezettel való kapcsolatunkat erősítve, gyalog, a Mecsek oldal egyik túraútvonalát követve értünk vissza a kollégiumba. Útközben megtekintettük Pécs egyik jelképét a felszabadulás emlékére állított Niké szobrot.

A délután folyamán a diákok beszámoltak a hétvégén szerzett élményeikről, 10+1 kérdésből álló TOTO feladatait oldották meg. A helyes válaszokat közösen megbeszéltük, felidézve, mélyítve a hétvége során megszerzett ismereteket. A legtöbb pontot gyűjtők apróbb ajándékokban részesültek. A környezeti nevelés fontos eleme a mikrokörnyezet rendben tartása, így a diákok a szobájuk takarításával, szekrényük rendbetételével zárták a kollégiumi hétvégét.

Pécs, 2019.11.21.                                                              Dancsházy- Nagy Ágnes

                                                                                                     csoportvezető