10. csoport 2022. április

1. április 23-24.

A program pedagógiai célja

Természeti környezet szépségeinek megismerése, környezettudatos nevelés, mozgáskultúra fejlesztése, szaunázás kultúrájának megismerése, csoportkohézió fejlesztése

Szombat

A püspökszentlászlói arborétum gazdag növénypolulációjának éke a bánáti bazsarózsa, amelynek legfontosabb európai élőhelye a Zengő gerince. Becslések szerint Magyarországon él a világon fellelhető állomány 90 százaléka. Védelmét ritkasága, a magyarországi flórában játszott fejlődéstörténeti szerepe és növényföldrajzi jelentősége, végül veszélyeztetettsége indokolja.

Túránkat a bánáti bazsarózsa püspökszentlászlói lelőhelyének felkeresésével kezdtük. Túránk alatt meghallgattuk Püspökszentlászló településének, a Zengőnek és az egyik mecseki óriás, Kőmorzsoló, történetét. Sáros tereppel megküzdve, sikeresen megtaláltuk a bánáti bazsarózsa lelőhelyét, majd a fotók elkészítése után, a következő állomásunk felé vettük az irányt.

Következő állomásunk a Püspökszentlászlói nyári rezidencia/kastély látogatása volt, ahol várt már minket Irénke néni, akitől érdekes történetet hallhattunk a kastély történelméről. Megmutatta nekünk a templomot is, amelyet Esterházy Pál László püspök építettet 1797-ben a nyaralókastéllyal együtt a korábbi templom helyére. A templom után szabadprogram következett, amelyet a kastély arborétumában töltöttünk el. A kastély arborétumát mai formájában Hetyey Sámuel püspök létesítette. Az arborétum ma a Duna–Dráva Nemzeti Park részét képezi, egyszersmind a Kelet-Mecsek Tájvédelmi Körzetnek is része. Nyolcvannégy fa- és cserjefajta található itt a világ minden részéből.

A távolsági buszra várva részesei lehettünk a Hosszúhetényi bazsarózsa fesztivál népitáncosainak felvonulásának is.

Vasárnap

A tegnapi túra után, a mai napon, a pihenésé és szórakozásé volt a főszerep.

Harkányba utaztunk, ahol élveztük a Harka Vízivilág nyújtotta lehetőségeket.

Kipróbáltuk a kalandmedencét, ahol a sárga és kékszínű Turbó csúszdákról, valamint a piros, családi csúszdáról, csobbanhattunk a medencébe, az ugrótoronynál és a mászófalon próbára tettük ügyességünket és bátorságunkat. A sodrófolyosó és a pezsgőmedence is nagy élmény volt mindenki számára. Az élménymedence különleges vízi masszázst biztosító élményelemeit is kipróbáltuk, a nyakzuhanyok valamint a fekvő és ülő, víz alatti pezsgőpadok formájában.

Két részre osztott, tágas, szabadtéri medencében élvezhettük a harkányi gyógyfürdő jótékony hatását.

Többen kipróbáltuk a Gyógyfürdő wellness szolgáltatásait is: finn szaunában és gőzkabinban méregtelenítettünk, és többen beültünk a pezsgőmedencében és jakuzziba is.

A fürdő után, kora délután, vacsoráztunk az egyik helyi étteremben, ahol a bőséges menünek hála, teli pocakkal indultunk tovább, hogy elérjük a hazafelé induló buszt.

Élményekkel teli hétvégét zártunk.