11. csoport 2019. február

2019. 02. 22-24.

A februári kollégiumi hétvége keretén belül pénteki napon bemelegítésként az összes szobában nagytakarítást végeztünk, szekrények elpakolása, mosdókagylók kimosása, fertőtlenítése, padló felmosása, fertőtlenítése.

Este megnéztük Dobó Kata rendezésében a Kölcsönlakás című filmet az Uránia moziban. Ahogy azt a címéből is lehet sejteni, a Kölcsönlakás központi helyszíne egy felújítás alatt álló lakás, amit mindenki titkos együttlétre akar használni. A filmen jól szórakoztunk, kikapcsolódott az osztály.

Szombati napon a reggeli után 9.00 órakor korcsolyázni indult az osztály. A szikrázó napsütésben, de nagyon hűvös időben jól esett a mozgás. A friss levegőben nagy valószínűséggel az utolsó köröket róttuk a jégen erre a szezonra. A korcsolyázás után visszasétáltunk a kollégiumba és megebédeltünk. A kis ebéd utáni pihenő után ismét elindultunk és kisétáltunk a Zsolnay negyedbe ahol megtekintettük a Család és Gyártörténeti Kiállítást.

A Zsolnay család és a gyár történetét bemutató kiállítás áttekintést ad az elmúlt bő másfél évszázad eseményeiről. A gyártörténet egyúttal a Zsolnay család szerteágazó és izgalmas története. A köztudatban nagyon erősen él Zsolnay Vilmos, a zseniális keramikus alakja. A kiállítás emléket állít azoknak, akik nélkül nem jöhetett volna létre ez a gazdag örökség.

A Zsolnay Család- és Gyártörténeti Kiállítás a család egykori lakóházában kapott helyet. Az épület földszintjén található egykori tárgyaló, iroda majd későbbi szivarszoba a gyárba látogatók és megrendelők fogadására szolgáló helyiség volt.

A szivarszoba úgy került kialakításra, hogy a lehető legnagyobb hatást gyakorolja az ideérkezőkre és bemutassa azt a sokszínűséget, melyet az itt kifejlesztett különleges máztechnikával tudtak létrehozni. A kiállításon látottak elmélyítésére egy feladatlapot töltöttünk ki ami segített rendszerezni az információkat. Késő délután a kollégiumba pihentük ki fáradalmainkat.

Vasárnap reggel elindultunk, hogy meghódítsuk a Mecsek legmagasabb pontját a Zengőt (682 m). Hazánkban egyedül itt él a Bánáti Bazsarózsa, mely ritka védett növény, eszmei értéke 250.000Ft. Sajnos még nem virágzott. Virágzott viszont a hóvirág és az illatos hunyor, melyek szintén védettek. Útközben a Fabook alkalmazás segítségével megpróbáltuk beazonosítani a gyertyános-tölgyes erdőtársulás fontosabb fáit.

A hosszú emelkedőn kimelegedve a kilátónál megpihentünk, megmelegedtünk a tűznél. Mivel a hideg szél miatt nagyon csípős volt az idő elindultunk, hogy elérjük Pécsváradot, ahonnan menetrend szerinti buszjárattal érkeztünk vissza Pécsre. Ezt a kirándulást még a következő héten is többször megemlegettük, mert szinte mindenkinek izomláza volt. 🙂