11. csoport 2022. december

Beszámoló AJTP hétvégéről

A 11. csoport a 2022-es év utolsó AJTP hétvégéjét december 10.-én és 11.-én tartottuk. A programokon 23 fő vett részt, Kalányos Bianka megbetegedett, ezért hiányzott. A csoportot Mogyorósi Tamás és Győri Gábor vezették.

December 10.-én, szombaton reggel hatkor ébresztettük a csoportot. Kiosztottuk a hideg étkezési csomagokat. 6:30-kor indultunk az állomásra, ahonnan 7:19-kor indult a vonatunk Budapestre.

A vonat késett néhány percet, ráadásul az országházba a kért időpontnál korábbira kaptunk időpontot. Nagyon kellett sietnünk a BKK napijegy megvásárlásával és a metrózással, villamosozással, parlamenti belépő kiváltásával. Szerencsére 10:45-kor be tudtunk lépni az épületbe. Az idegenvezető egy kb. 45 perces sétával körbevezetett az épület látogatható részein. A kiállítások megtekintése után villamossal a kollégiumhoz utaztunk, és elfoglaltuk szobáinkat. A Táncsics Mihály Tehetséggondozó Kollégiumban, Kelenföldön, a Rácz László utcában volt a szállásunk. A hideg csomagokból ebédeltünk. A cyberjump-ba 17:00-tól 19:00-ig kaptunk időpontot. A gyerekek többségét megmozgatta a program, kellemesen elfáradtak. A kollégiumba visszaérkezve pizzát vacsoráztunk, ami bőven elég volt. Este a gyerekek a kollégiumban szórakoztak, pinpongoztak, tollaslabdáztak, kipróbálták a kondigépeket. A nap valamennyi programját nehezítette az időjárás, végig esett az eső.

Vasárnap reggel a közeli Aldiban megvásároltuk a gyerekek reggelijét. Az időjárás továbbra is kedvezőtlen maradt. Az eső nagyjából elállt, de erős, hideg szél fújt. Sajnos a reggelivel, a BKK napijegy megvásárlásával és a tömegközlekedéssel annyira elment az idő, hogy Aquincumba már nem volt érdemes elmennünk. A Városligetbe utaztunk, ahol az Anonymus szobor, Vajdahunyad megtekintése után bementünk az állatkertbe. Ott tartózkodtunk kb. 11:30-tól 14:00-ig. Ennyi idő alatt képtelenség ott mindent megnézni, de így is minden gyerek rengeteg ismerettel gazdagodhatott. Kelenföldön, egy kínai gyorsbüfében ebédeltünk, majd visszamentünk táskáinkért a szálásunkra. A Pécsre tartó vonatunk 16:12-kor indult, a kollégiumba 19:30 körül érkeztünk vissza. A programsorozat baj nélkül lezajlott, sérülés, anyagi kár, megbetegedés nem volt.