11. csoport 2023. április

Beszámoló AJTP hétvégéről

1. április 22.-23.-án az AJTP 11. csoportja bentmaradós hétvégét tartott. Az eredetileg tervezett időpont egy héttel hamarabb lett volna, de megfelelő buszt akkorra nem kaptunk. A megvalósítás részben a 13. csoporttal közösen történt. A szombati napon közösen, vasárnap külön-külön bonyolítottuk a programokat.

Az étkezést nagyrészt a kollégiumi étkezéssel oldottuk meg. Szombat délben hideg csomagot ettünk, vasárnap szalonnát sütöttünk.

Szombat reggel a gyerekek 7:30-kor reggeliztek, 7:45-kor találkoztunk az aulában. Három gyerek betegség miatt nem tudott a programon részt venni. (Angyal Tamara, Kardos Amanda és Kalányos Bianka) Kisérő tanárok Hajdú Anett, Mogyorósi Tamás és Győri Gábor voltak.

A bérelt buszunk 8:00-kor indult Somogyvárra. Kulturált körülmények között utaztunk, 10 előtt érkeztünk a Szent László Látogatóközpontba. A múzeum megtekintése után tanösvényen sétáltunk át a bencés apátság romjaihoz. Innen szép kilátás nyílt a Badacsony felé.

Délben átmentünk a közeli Somogyvámosra. Ott a Krisna-völgyben programokkal vártak minket. Indiai ruhákba öltöztünk, indiai táncot láttunk, zenét hallgattunk. Egy krisnás Tik-Tok sztárral is meglepték a gyerekeket. A program végén megnéztük az üvegházakat, szarvasmarhákat, a gazdálkodás eszközeit.

Négy óra körül indultunk haza, a kollégiumba kb. hat órára értünk.

Vasárnap reggel 8:00-kor volt reggeli. Barta Adél egy ünnepségen lépett fel Véménden, így 20 főre csökkent a csoport létszáma. Kísérő tanárok Kolb-Mesterfalvi Ilona és Győri Gábor voltak. Én 8-ra jöttem a kollégiumba, mert autóval ki kellett vinnem a kellékeket Tettyére. Ott hagytam az autót és visszagyalogoltam a kollégiumba. 9:15-kor indultunk a Zsolnay-negyedbe, ahol 10:00-tól 12:00-ig voltak programjaink. A család és gyártörténeti kiállítást tekintettük meg, majd a Laborban folytattuk a délelőttöt. Nagy lelkesedéssel játszottak, próbálták ki a fizikai kísérleteket. Egy rövid játszóterezés után gyalogoltunk fel a Tettyére. A szintkülönbség sokaknak nehézséget jelentett, a fizikai állóképessége sokaknak nagyon gyenge. A Balázs Pihenőnél sütöttünk szalonnát, sonkát, hagymát, kenyeret pirítottunk. Hatalmas étvággyal álltak neki az ebédnek, gyakorlatilag mindent megettünk. Ebéd után visszasétáltunk a kollégiumba, kb. délután háromra értünk vissza.