11. csoport 2023. május

Beszámoló bennmaradós hétvégéről 2023.05.20.-21.

Szombat reggel 5:15-kor ébresztettük a gyerekeket, 6:00-kor indult a buszunk. Bonyodalmat okozott, hogy kézzel készítettem az utaslistát, de mint kiderült, nemzetközi útnál ez szabálytalan. Gyorsan nyomtattam egyet.

Két megállással kb. 10:45-re érkeztünk a visegrádi fellegvárhoz. Két idegenvezető várt minket, csoportonként 1-1. A vár megtekintését és a gyönyörű kilátást élvezte a csoport.

A Rám szakadékot Dömös község felöl közelítettük meg. Közel 4 órás túrát kezdtünk, melynek első szakaszt mindenki megtette. A szakadékba azok a gyerekeink, akik egészségügyileg nem voltak jó állapotban, nem jöttek velünk. Volt közöttük epilepsziás, vérszegény, gyógytestnevelésre járó, túlsúlyos, térdével műtött, szívproblémával küzdő. A teljes túrát a diákoknak így is több, mint 80%-a teljesítette. A patakban jelentős mennyiségű víz volt, ami a túrát szebbé és nehezebbé tette. A patak néhol a völgy teljes szélességét elfoglalta. A visszafelé út már sokkal könnyebb volt, kb. délután 5-kor vett fel minket a busz. Utólag sok gyerekkel beszéltünk, legtöbbjüknek a hétvége legnagyobb élménye ez a túra volt.

Az Esztergom felé vezető út kalandosra sikerült. Autóverseny miatt szinte minden út le volt zárva, a busszal nem találtunk parkolóhelyet, még Párkányba is átjutottunk a bolyongás közben. Este 6 után érkeztünk a panzióhoz, ahol 18:30-kor kaptunk vacsorát. A natúr szelet, rizs és uborka nem volt mindenkinek elég a sok mozgás után, volt már jobb vacsoránk is. A szobáink kényelmesek voltak és mindegyikhez tartozott fürdő is. A gyerekek este 9-ig kaptak szabad programot, mindenki időben vissza is ért. A fáradt gyerekek viszonylag hamar elaludtak, esti rendzavarás nem történt. Az alvást nehezítette, hogy a szomszéd telken 11-ig koncert volt, utána pedig a földszinten szólt a zene.

Vasárnap reggel 8-kor kaptuk a reggelit. Svédasztal volt, vagyis mindenki annyit ehetett, amennyit csak akart. A jóllakott társasággal kilenc órára érkeztünk a bazilikához. Az idegenvezető nagyon elégedett volt gyerekeink érdeklődésével és magatartásával. A kb. egy órás idegenvezetés után körbejártuk még az épületet, majd 11 óra felé elindultunk Szentendrére.

A tömegközlekedési múzeum villamosai, buszai és egyéb eszközei kitűnő játszóterek voltak a nagy gyerekeknek. Kb. háromnegyed órát töltöttünk itt, majd egy 10 perces sétával a belvárosba jutottunk. Itt szabad programot adtunk a gyerekeknek, akik kisebb csoportokban fedezték fel a Duna partot, a szűk sikátorokat és méregdrága boltokat.

Ebédet a Parola Étteremben kaptunk. Két rántott hús, vegyes köret, húsleves volt a menü. Minden ízletes volt, szerintem minden gyerek jól lakott, nagyon elégedettek voltunk.

A hazafelé vezető út már eseménytelen volt, kb. négy órányi buszozás után kevéssel 8 előtt érkeztünk Pécsre. A gyereknek kivételesen 8 helyett fél 9-ig adtam kimenőt, hogy mindenki el tudjon még menni boltba, aki szeretne.