11. csoport 2024. szeptember

Beszámoló bentmaradós hétvégéről

2024.09.27-29

Pécs-Gyula-Nagyvárad-Kalotaszentkirály-Torda-Kolozsvár-Kalotaszentkirály-Nagyvárad-Szeged-Pécs

A kiránduláson minden diák megjelent, hiányzó nem volt. Kisérő pedagógusok Bolla Korinna, Geráné Kovács Katalin, Mogyorósi Tamás és Győri Gábor voltak.

2024. szeptember 27.-én reggel 5:30-kor indultunk a 12. csoporttal együtt Kolozsvárra. Két rövid megálló után érkeztünk Méhkerékre a határhoz. Ott viszonylag gyorsan átmentünk volna, de kiderült, hogy Csató Emília nem rendelkezik érvényes személyi igazolvánnyal. Visszamentünk Gyulára az okmányirodára. Kapott ideiglenes személyi igazolványt, de ez a hiba több tízezer forint többletköltséget jelentett az 50 kilométer kitérő miatt. Végül legalább két óra késéssel hagytuk el a határátkelőt. Nagyszalontán így nem maradt időnk megállni. A Mogyorósi Tamás által szervezett gyalogtúrát is nagyon le kellett rövidítenünk. A gyerekek így is látták a Sebes-Kőrös felső folyását és egy vízesést. Szürkületkor értünk vissza a buszhoz. A tartalmas vacsora elfogyasztása után elfoglaltuk a szállásunkat és viszonylag hamar elaludtunk.

Szombaton a reggeli után indultunk Tordára. A boltnál megálltunk, hogy mindenki vehessen magának üdítőt, rágcsálnivalót. Számomra meglepetés volt, hogy 50 emberrel még ez is milyen bonyolult, több, mint fél óránk ment rá. Tordára érkezve megtekintettük a sóbányát, szerintem nagy élmény volt a gyerekek számára. Többségük nem járt még hasonló helyen. Délben a Mikó étteremben ebédeltünk, számomra talán ez volt a legjobban sikerült étkezés az úton. A görög csorba és a töltöttkáposzta jellegzetesen erdélyi volt, a gyerekek mégsem idegenkedtek tőle, a túlnyomó többségnek ízlett. A várost Péter Mónika Mária tanfelügyelő mutatta meg a csapatnak. Jártunk a Béke téren, a városfalnál, a Farkas utcában az egyetem főépületénél, a református templomnál és kollégiumnál, a Mátyás szobornál, Szent Mihály templomnál, Mátyás szülőházánál. Végül kaptak egy kis szabadprogramot a gyerekek, vásárolhattak, vagy pihentetek. Este sötétben mentünk Kalotaszentkirály felé, ahol vacsora, fürdés és alvás várt minket.

Vasárnap reggel a szokottnál is korábban keltünk. A kalotaszegi tájházat, múzeumot néztük meg. Ezért fizetnünk sem kellett, szívességből engedtek be minket. Az esősre fordult időben indultunk Nagyváradra. Ott megtekintettük a belváros historizáló, eklektikus és szecessziós épületeit. Mogyorósi Tamás ismertette velünk a várost. Ebédre hamburgert ettünk. Olcsón jóllaktunk, és nem is volt rossz. Hazafelé Szalontán keresztül mentünk Szegedre. Ott megvacsoráztunk, este 8 körül már a kollégiumnál voltunk.

Összességében egy nagyon hasznos, de fárasztó kiránduláson vagyunk túl. A tapasztalatok alapján gondolkodnunk kell azon, hogy a rendelkezésre álló források elegendőek-e egy ilyen úthoz, illetve ha legközelebb hasonlót szervezünk, akkor hogyan lehet jobban felhasználni a lehetőségeinket.