12. csoport 2019. november

AJTP hétvége

A novemberi hétvégét közvetlen a szünet után tartottuk. Péntek délután a Pécsi Püspöki Palotát nézhettük meg. A kert és a titkos alagút, amely egy boros pincéhez vezettet, minden tanuló fantáziáját megmozgatta. Senki nem jelezte a látogatás után, hogy papi pályára szeretne lépni, bár az épület és berendezésének pazar szépsége elkápráztatott mindenkit. Szombaton Székesfehérvárra utaztunk, ahol egy nagyon kedves idegenvezető segítségével megismerkedhettünk koronázó városunk nevezetességeivel és történelmi ismereteink is gazdagodtak. A város nevezetessége a Bory-várat. Itt egy valódi várúrnő (Bory Jenő dédunokája) mesélt a vár történetéről és a Bory családról. Nagyon érdekes volt látni, hogy vár épülhet saját erőből 40 nyár szorgalmas munkája nyomán és a beton, mint építő anyag nem csak panelházak építésére szolgál. Vasárnap a Mecseken túráztunk a János-kilátóra felmenve szó szerint felhőbe burkolóztunk. Azt se bántuk, hogy egy kicsit vizesek lettünk.