12. csoport 2021. október II.

1. 10. 16.-17. Dunakanyar

A 12-es csoport két napos kiránduláson vett részt a Dunakanyarban. A Dunakanyar hazánk kiemelt üdülőkörzete. Már a századfordulótól kezdődően kedvelt kirándulóhely volt. Ezt köszönheti tájképi szépségének és jelentős mértékű erdősültségének. A fővárost érintve a 11-es úton közelítettük meg a területet. A terület a Duna-Ipoly Nemzeti Park része. Első állomásunk Visegrád volt, ahol a Fellegvár 13. században épült, szépen rekonstruált és korhű módon berendezett épületét tekintettük meg, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a Dunára és a környező településekre. Tovább utazva Dömös községbe érkeztünk, ahonnan a Rám-szakadékba vezetett az utunk. Ez a túra jó kalandnak bizonyult. A szállásunk Esztergomban volt. Másnap megismerhettük Esztergomot. A vár után a bazilikát látogattuk meg és innen a Macskalépcsőn keresztül jutottunk le ismét a városba. A Mária Valéria-híd köti össze Magyarországot Szlovákiával, így aztán külföldön is jártunk áthaladva a hídon. A következő állomásunk Szentendre volt, ahol rövid sétát tettünk a 23 ezer lakosú, műemlékekben gazdag kisvárosban. Szentendre kevésbé ismert, de rendkívül érdekes látnivalója a tömegközlekedési múzeum, amelyben a városi közlekedés eszközeit ismerheti meg a látogató. Kipróbálhattuk, hogy milyen volt utazni a korabeli közlekedési eszközökön és nagyon sok esetben az volt a véleményünk, hogy sokkal kényelmesebb volt az utazás, mint a mai modern járműveken. A finom ebéd elfogyasztása után hazafelé vettük az utunkat. Újabb élményekben gazdag, sok érdekességet és ismeretet adó hétvégét töltöttünk el együtt.