12. csoport 2022. március

2022.03.05-06.

2022. első hétvégéjét a tavasz első napjaiban tartottuk. Kihasználtuk, hogy még nyitva tartott a városi műjégpálya és a csoportunk által oly kedvelt korcsolyázással tölthettük a szombat délelőttöt. Ezután egy kellemes sétát tettünk a városban és a délutánt a környezetünk szépítésével és mozilátogatással töltöttük.

Vasárnap a Mecsekben kirándultunk. Útunk a gyükési kápolna érintésével indult, melyet bosnyák szőlőművesek építtettek a 18. században. Egy meredek erdei szerpentint megmászva értünk a Flóra kilátóhoz, amit Hamerli József – a híres pécsi kesztyűgyáros fia – állíttatott édesanyja emlékére 1910-ben. A kilátó melletti sziklagyepen már nyílott a leánykökörcsin. Találkoztunk még illatos hunyorral és hóvirággal is. Mindhárom növény védett, természetvédelmi értékük 10000 Ft.

A hazafelé tartó úton megmásztuk a havihegyi sziklát (aki bevállalta) és a templomot, melyet pécsi polgárok építettek Havas Boldogasszony tiszteletére, megtartva az 1690-91. évi pestisjárvány idején tett fogadalmukat. A templom előtt a több, mint 130 éves híres mandulafa virágzott, amely 2019-ben elnyerte az Európai Év Fája címet.  A templomhoz vezető sétányról pazar kilátás nyílott a városra.

Az Ágoston téren megnéztük a Központi Szén- és Uránbányászati Emlékművet, amit 2006-ban állítottak a mecseki bányászat emlékére.

Utolsó helyszínünk a Kálvária-domb volt, ahol megtekintettük a 19. század elején épült klasszicista stílusú körtemplomot és a mellette pár éve kialakított 8 boldogság teraszát. A terasz mögötti ligetes erdőben májusban találkozhatunk az 50000 Ft természetvédelmi értékű majomkosborral is.

Délután finom virslis párnát és sajtos pogácsát sütöttünk. Örömmel figyeltem, hogy a gyerekek nem felejtették el a konyhában szerzett ismereteiket a hosszú online időszak alatt sem.