13. csoport 2019. június

2019.05.31. péntek- A péntek délután a kultúra jegyében telt el. Két kiállításra látogattunk el. Az első kiállítás címe Magyarok a Selyemúton volt. A kiállítás Stein Aurél és Széchenyi Béla keleti expedíciójának állít emléket. A diákok a látványos fotók, korabeli térképek és dokumentumok segítségével kaphattak képet a felfedezők munkájáról és a négy expedíció során tapasztalt élményekről.

A második kiállításon a diákok kollégista társaik, a végzős művészetis képzősök alkotásait tekinthették meg a Nick Galériában. Nagy sikert aratott a gyerekek körében a kiállítás, hiszen az alkotókkal akár nap, mint nap találkozhatnak a kollégiumban. A szobrok, kisplasztikák mellett láthattunk egyedi stílusú festményeket, újragondolt plakátokat, a modern és a hagyományos technikákat ötvöző ruhákat is.

2019.06.01. Reggel 6 órakor indultunk a Dunakanyarba. Délelőtt a tanulók hazánk történelmével ismerkedhettek behatóbban, hiszen az első úti célunk Visegrád volt. Itt felelevenítettük a város történelmi jelentőségét, majd felmentünk a visegrádi vár fellegvárába. A fellegvárban megtekintettük a Szent Korona másolatát, az 1335-ös visegrádi királytalálkozóról készült kiállítást, vadászati és fegyverkiállítást, s gyönyörködhettünk a Dunakanyar csodálatos látványában.

Visegrádról továbbhaladtunk Dömösre, ahol a Rám szakadékban tettünk egy komoly túrát. Mindannyiunknak nagy kihívás volt a túra teljesítése, de a gyerekek emberségből jelesre vizsgáztak és segítettek társaiknak a nehezebb terepen. A közel 4 órás túra során jól elfáradtunk, de fantasztikus élményekkel lettünk gazdagabbak, csodálatos természeti kincseket láthattunk és büszkék voltunk magunkra, hogy végig tudtuk csinálni, az olykor embert próbáló szakaszokat is.

A Rám szakadék után Esztergomba utaztunk a szállásra. Vacsora után szabadprogram keretében mindenki megismerkedhetett Esztergom belvárosának nevezetességeivel.

2019.06.02. Reggeli után Szlovákia felé vettük az irányt, átsétáltunk Esztergomból Párkányba a Mária Valéria hídon. Rövid séta után visszatértünk Esztergomba, s először a dzsámit majd a bazilikát tekintettük meg. A bazilikával idegenvezető segítségével ismerkedtünk. A főtemplom megtekintése során felelevenítettük Szent István államalapító és a keresztény vallás elterjesztésében véghezvitt tevékenységét. A Bakócz kápolna megtekintése, utána először az altemplomba, majd a kupolába mentünk, ahonnan csodás látvány nyílt Esztergomra és a Dunára. Ezután felkerestük Melocco Miklós István megkoronázása című szobrát, s a szobor megtekintése után Szentendre felé vettük az irányt.

Szentendre történelmével már a buszon ismerkedtünk, majd a helyszínre érkezve ismerkedtünk a várossal. Először a Belgrád székesegyházat tekintettük meg, majd rövid sétát tettünk a Duna parton, s a belvárossal ismerkedtünk. Ezután látogatást tettünk a Tömegközlekedési Múzeumban, ahol a gyerekek régi villamosokra, buszokra, vonatokra szállhattak fel. Nagyon élvezték az időutazást és szívesen fotózkodtak a már veteránnak számító járműveken. Szentendrei kirándulásunkat egy ebéddel zártuk, majd az esti órákban érkeztünk Pécsre.  Nagyon tartalmas, szép kirándulással zártuk a tanévet.