13. csoport 2019. november

2019. november 9- 10.

November 10- én hajnali 4 órakor indult a buszunk Horvátországba, Plitvicére a tavakhoz. A 10- es csoporttal együtt utaztunk. Szerencsére az időjárás nekünk kedvezett, mert bár a határt átlépve legalább egy órán keresztül esett az eső, Plitvice felé közeledve azonban gyönyörű napsütéses, száraz idő volt, mely kitartott a túránk végéig. A buszon két diák hasznos információkkal látta el a csoportot a Plitvicei Nemzeti Parkkal kapcsolatban: milyen természeti jelenségeknek lehetünk tanúi, mennyi és milyen vízesésekkel, tavakkal, barlangokkal találkozhatunk útközben, milyen növény- és állatvilág jellemző a parkra, mennyire ismert és látogatott Európában és világszerte. A csoporttal a 4 km- es túrán vettünk részt. A kilátóról megtekintettük a nagy vízesést, jól kiépített útvonalon mentünk a hajókig, onnan kisebb távolságra pedig az elektromos buszig, amely visszaszállított bennünket a kiindulási helyszínre, ahol a kisboltban különböző ajándéktárgyakat vásárolhattak a fiatalok. Mindkét csoport tetszését elnyerte ez a gyönyörű vidék, és úgy vélték, megérte hat órát utazni ezért a kivételes látványosságért.

Másnap a csoport fele a kollégiumban agyagozott, karácsonyi díszeket gyártottak a családnak, tanáraiknak. A csoport másik fele a projektjén dolgozott a számítástechnika teremben. Utána cseréltek. Jó hangulatban szebbnél szebb, ötletes karácsonyi díszeket készítettek, melyeket ki is díszítettek, be is festettek. Ebéd után elindultunk az Uránia moziba, ahol egy animációs filmet nézhettek meg, amely nagyon tetszett a csoportnak.