13. csoport 2020. október

1. október 10- 11.

Az első napon a tapolcai tavasbarlangba tettünk látogatást. Bő fél órás, nagyon élvezhető és érthető tárlatvezetés után következett maga a csónakázás a barlangban. Ketten- hárman ültünk egy csónakban, az elöl ülő evezett, de a szűkebb résekben a hátul ülők is segítették a csónak útját. A víz maga elég hideg volt, a hőmérséklet nagyjából 20 fokos, kellemesen párás levegővel. Nagyon érdekes, kellemes negyed óra- húsz perces program volt ez számunkra, egyedülálló élményben volt részünk.  Ezután megtekintettük a belvárost és a tapolcai Malom tavat. A városról hasznos és érdekes információkat Fodor Bence olvasott fel már a buszon, közeledve a városhoz. A tó körül tettünk egy sétát, megcsodáltuk azt a különleges környezetet, amely ezt az egyedülálló várost jellemzi. Sok csoportképet készítettünk, háttérben a tóval vagy a festett lépcsőn ülve.

Következő állomásunk Keszthely volt. A városról és a kastélyról szintén Fodor Bence tartott egy rövid ismertetőt osztálytársainak. A Festetics kastélyban kiváló tárlatvezetést kaptunk, melyet nagyon élveztek a gyerekek. Kérdéseket is tettek fel a kastély múltjával, történelmével kapcsolatban. Megtekintettük az egymásból nyíló különleges szalonokat, régi bútorzatokat, használati eszközöket, dísztárgyakat, értéktárgyakat, a gyönyörű, hatalmas könyvtárat. A családi festményeken lévő portrék megtekintése közben tárlatvezetőnk nagyon érzékletes előadást tartott a család életéről, családi eseményekről. A kastély megtekintése után átsétáltunk a pálmakertbe, ezt követően pedig megnéztük az akváriumot és a madárparkot. A különleges növények és állatok is nagyon tetszettek a diákoknak, és ehhez párosult még az egyik utolsó kellemes későőszi időjárás is, így valóban teljes volt az élmény.

Ezután Balatonszentgyörgyön a Csillagvár étteremben elfogyasztottuk bőséges vacsoránkat, majd megkezdtük utunkat hazafelé.

Másnap reggel kissé hűvösebb, valóban őszi időre ébredtünk, de terveinket nem feladva megkezdtük túránkat Orfű felé. A Mecsek Gyöngye Apartmanháznál szálltunk le a buszról, ahonnan elindultunk a 9 km- re lévő Orfűre. A diákok a túra folyamán egy mobiltelefonos applikáció segítségével különböző növényeket határozhattak meg fotó alapján. Ugyan kissé elszoktunk a túrázástól az elmúlt hónapok alatt, de azért jól vettük az akadályokat a Szuadó-völgyön keresztül a Balázs- hegyi kilátóig, ahonnan a Mecsek egyik legszebb panorámája tárult elénk. Ezután végigsétáltunk a különleges orfűi tanösvényen, mely nemrég készült el, és számos hasznos információt tartalmaz a növény- és állatvilágról, megnéztük a Vízfő- forrást, és az orfűi malmoknál, túránk végén szálltunk fel buszunkra – kellemesen elfáradva.