13. csoport 2020. szeptember

2020. szeptember 12-13.

Szeptember 12- én szombaton reggel különbusszal indultunk megkerülni a Balatont. A járványügyi előírásoknak megfelelően a diákok megfelelő távolságra foglaltak helyet egymástól. Első célállomásunk a gyönyörű Balatonfüred volt. A vitorlásmúzeum megtekintése előtt tettünk egy kisebb városi sétát. Megcsodáltuk a Tagore sétányt, Bujtor István szobrát, A halász és a révész szobrát, a Deák Ferenc emlékművet, a Kossuth Lajos forrást, melynek vizéből fogyasztottunk, sőt vittünk haza palackban, az Anna- bál helyszínét, az Állami Szívkórházat, a hajóállomást. A vitorlázeumban a diákok múzeumpedagógiai foglalkozáson vettek részt, párhuzamosan három helyszínen. Szimulátor segítségével kipróbálhatták, milyen a viharos Balaton, és navigálási illetve kötélcsomózási ismereteket sajátíthattak el. Kép-, hanganyag és érintőképernyős információs rendszer, illetve a teraszon lévő vitorlázási eszközök segítségével játékosan, szórakoztató formában ismerhették meg a balatoni vitorlássportot. Következő állomásunk a Szigliget várába vezetett. Felsétáltunk a várba, megismertük a vár történetét a szöveges kiírások és videók segítségével, gyönyörködtünk a különleges panorámában, fotókat készítettünk. Az időjárás nekünk kedvezett, így következő állomásunk a balatonberényi strand volt, ahol rövid időre megmártóztunk a Balaton kellemes, immár nem túl meleg vizében. Ezután következett Balatonszentgyörgyön a vacsora, melyet az egész napos utazás és mozgás után jóízűen fogyasztottunk el.

13-án reggel nagy izgalommal készülődtek diákjaim a lézerharcra a pécsi Laser Cornerbe. 1 órás jegyet váltottunk, mely éppen elég volt arra, hogy jól kifárasszák magukat. Élvezettel adták át magukat a tevékenységnek, melyet én fent követtem a különböző kameraállásoknak köszönhetően. Kiváló feszültséglevezetési lehetőség egy efféle program a mostani tanuló korosztály számára. Kis sajnálattal konstatáltam azért azt, hogy ez az egy órás, pincében és sötétben történő program nagyobb lelkesedést vált ki belőlük, mint egy pár órás, természetben, tiszta levegőn és napsütésben történő kellemes túra. Mind a két menetben ugyanaz a három ember lett a legjobb pontgyűjtő, köztük egy lány. Ezután az Uránia moziban tekintettünk meg egy romantikus filmet (Miután összecsaptunk), mely tinédzserkori problémákat feszeget, és amely jó levezetése volt a hétvége programjának.