13. csoport 2021. szeptember

1. szeptember 11., szombat, Balaton- kör

2021. szeptember 12., vasárnap, Égertető túra

Szeptember 11- én különbuszunk reggel 7 órakor indult a kollégium elől. A 10- es csoporttal közösen –  mintegy 40 diák és 5 kísérő – elindultunk a Balatonra. A nulladikosok számára a Balaton- kör mint első bennmaradós hétvégi élmény, azt gondolom, örök emlék lesz. Voltak diákjaink, akik még nem jártak a Balatonon, így számukra még inkább maradandó élmény a Balatonnal való első találkozás. A buszon kaptak tájékoztatást a látnivalókról. Először a Szent-György hegynél álltunk meg, ahol megkezdtük túránkat Mogyorósi Tamás vezetésével a bazaltorgonák felé. A meredek túraútvonal nemcsak engem, de több diákunkat is próbára tette kissé. Végül mindenki szerencsésen felért a csúcsra. A kilátás, ami elénk tárult, csodálatos volt. A gyerekek pihentek, ettek, ittak, beszélgettek, napoztak a kellemes őszi napfényben, fotózkodtak, háttérben a Balatonnal. A tanúhegyekről, a Szent György- hegyről és a Sárkány-likról meghallgattuk Traubert Annamária kolléganőm előadását. Osztály- és csoportképek is készültek. Lefelé sem volt sokkal könnyebb az út, nagyon kellett vigyázni, hova lép az ember, miközben maga mellett/felett csodálja a különleges és egyedi látványt nyújtó bazaltorgonákat. Majdnem túránk végén pár diák Mogyorósi Tamás vezetésével elindult megkeresni egy ritka páfrányfajt, a csellinget. Keresésüket siker koronázta. A Flora Incognita applikáció segítségével megtörtént a meghatározása, képek készültek e különleges és fokozottan védett páfrányfajtáról. Utunk végén forrásvizet ittunk, majd felszálltunk a buszra. Következő állomásunk Keszthely volt, ahol a Festetics- kastélyba, a Helikon Kastélymúzeumba látogattunk el. Külön tárlatvezetés volt számunkra biztosítva, melyet kiváló szakemberek végeztek. Jó hanguatú, diákbarát előadásuk folyamatosan fenntartotta a diákok érdeklődését. Teremről teremre, szobáról szobára haladtunk, megcsodálhattuk egy letűnt kor megmaradt, megőrzött, csodálatos emlékeit. Pár diák számára nagyon inspiráló volt, hogy a könyvtárba a mai napig is járnak a kutatni vágyók, hogy a díszteremben esküvőt is lehet rendezni. A csodálatos kastély- élmény után a Pálmaház felé vettük az irányt, ahol mindenféle különleges növény- és állatfajjal találkozhattak a kíváncsi diákok. Megtekintették a kaktuszházat, a trópusi növényeket, papagájokat, kacsákat, pávákat, különleges halfajokat. Az óriási kaktusz- és pozsgáskert mellett szelfiztek, fotózták egymást. A kastéllyal a háttérben csoportképet készítettünk. Ezután újra buszra szálltunk, és elindultunk a várva várt Balaton-part felé Balatonberénybe, hogy fürödni vágyó diákjaink megmártózhassanak a magyar tengerben. A víz vállalható hőmérsékletű volt, voltak, akik a kollégák kíséretével beljebb merészkedtek, voltak, akik csak belesétáltak a vízbe a part mellett, s voltak, akik a parton pihengettek, napoztak, beszélgettek inkább. Mindenkinek nagyon tetszett a rendezett, igényes, és – szeptember lévén – nem túlzsúfolt strand a tóval és a gyönyörű kilátással. Ezután a jól megérdemelt estebéd következett Balatonszentgyörgyön, a már kipróbált és jó tapasztalatú Csillagvár étteremben. A kiszolgálás gördülékenyen zajlott, az étel bőséges és ízletes volt, mindenki jóllakot duplán is. A buszon visszafele a gyerekek egy idő után elhalkultak, pihentek, elaludtak. 21 óra körül értünk vissza a kollégiumba, kellemesen elfáradva.

Másnap, szeptember 12- én, vasárnap reggel 8 után indultunk a kollégiumból, a Zsolnay szobornál szálltunk fel a mecsekszentkúti járatra. A gyerekek megfelelő öltözetben, sport- vagy túracipőben jöttek, hátizsákjukban vízzel, üdítővel, szendviccsel. Éger- völgynél szálltunk le, és megkezdtük túránkat Mogyorósi Tamás vezetésével Éger- tető felé. Szerencsére újra nagyon kellemes őszi időnk volt. Túravezetőnk ismét számos érdekességet osztott meg a gyerekekkel útközben. A lágyabb mecseki túraútvonalnak örültek a gyerekek, miután előző nap igencsak igénybe vette őket a sok meredek kaptató a Balatonon. Az elmaradhatatlan telefon is ott volt mindenkinél, melynek segítségével újra tudták használni a Flora Incognita alkalmazást. Csoportokba rendeződve vagy egyénileg mindenkinek választania kellett egy növényt, melyet az alkalmazás segítségével meghatároz. Éger- tetőre érve többen felmásztak a kilátóra, vagy padokra ültek, hintázni kezdtek. Sporteszközöket is vittünk magunkkal. Páran labdáztak, tollasoztak, petángoztak. Új csoport lévén kisebb csoportokban beszélgettek, ismerkedtek egymással. Jó két órát töltöttünk a kellemes helyen, majd összeszedtük holmijainkat, és megkezdtük a túrát lefelé, hogy elérjük a 13 óra utáni járatot vissza a városba. Visszagyalogoltunk a kollégiumba, ahol várta őket a finom meleg ebéd. Kellemesen elfáradós, élményekben gazdag, jó hangulatú első bennmaradós hétvégét zártunk.