9. csoport 2019. október

2019.október 4.-5.-6.

A program az AJTP kezdő évfolyamának kollégiumi hétvégéjeként került megszervezésre az idei tanévben.

A program pedagógiai célja a  szeptemberben megkezdett történelmi ismereteket támogató információk mélyítése, rekreáció, környezeti nevelés, az önismeretet ,az egymás megismerését, az egymás segítését és a közös élmények szerzését fókuszban tartva a csoportkohézió fejlesztése.

Pénteken  a rekreáció és környezeti nevelés fejlesztése céljából túrát szerveztünk pécsi nevezetességek érintésével. A Pálosok templománál a templom építésének körülményeit ismerhettük meg, a közvetlen előtte kiállított Vasarely szobor pedig betekintést adott a modern művészet jeles képviselőinek megismeréséhez. Túránkat tovább folytattuk a Mecseken, a Mecsek kapu – Francia emlékmű-Ilonka pihenő – Balázs pihenő érintésével folytattuk, minden megállóhelynél megismerhettük az építmény történetét, különlegességét, megcsodálhattuk a kilátást a városra. A tettyei romok visszarepítettek minket a középkori Pécsre. Hazafelé utunkon a Mésztufa barlang rejtelmeibe nyertünk betekintést, napunkat egy kis laza játékkal, sportolással zártuk a Tettyén.

Szombaton Szigetvárra utaztunk, tovább folytatva a török kor felfedezését, a helyi emlékekkel, majd pedig a várat látogattuk meg. A Szigetvári napok rendezvényeként aznap interaktív várlátogatáson vettünk részt. Korabeli öltözeteket próbálhattak fel a diákok, fűszernövényekkel ismerkedhettek meg, a középkori orvoslás bemutatása és fegyverbemutató is szerepelt a műsorban, történész tartott előadást a vár és a középkor helyi eseményeiről, történetéről. Igazán szórakoztató és informatív kirándulás volt .

Vasárnap

Az állatok világnapját csoportunk a Misina Természet és Állatvédő Egyesületnél önkéntes munkával töltötte. A galambház takarítás, macskaház és kifutó rendbetétele volt a feladatunk, összeállítottunk a délutáni rendezvényre egy sátrat a kirakodó vásár részére, megtisztítottuk és előkészítettük a kutyapályát a bemutatóra. Mindeközben a diákok megismerkedhettek a terápiás kutyákkal. Úgy gondolom méltó módon álltunk e fontos ügy mellé.

A nap zárásaként kitakarították, rendbe rakták szobáikat. Pihenhettek, készültek az iskolai napokra.