Pannonpower – Siklós – Püspökszentlászló

A 11. csoport 2017. novemberi kollégiumi hétvégéje

Novemberi kollégiumi hétvége pénteki napján látogatást tettünk a Pannonpower biomassza erőművének Zöld Zóna Látogatóközpontjába. A program során játékosan tanulhattuk meg a biomassza-alapú energiatermelés és a távhőrendszer működésének alapjait, valamint tesztelhettük természettudományos ismereteiket is. Nagyon érdekes volt, hogy szobabiciklivel saját magunk is termelhetünk energiát. Emellett animációk, érintőképernyős eszközök, virtuális erőműbejárás, kvízjáték, makettek és modellek is színesítették a tárlatot.

Kollégiumi hétvégénk szombati napján napsütéses időben a Siklósi várban töltöttünk el egy délelőttöt A kiállítások közül megnéztük a várbörtönt, a kínzókamrákat, Középkori fegyver- és hadtörténeti kiállítást, Vártörténeti kiállítást, Hadtörténeti kiállítást. A tárlatvezetésnek köszönhetően megelevenedett a történelem a szemünk előtt. A program nagyon jó hangulatban zajlott, nagyon jól éreztük magunkat. A Siklósi vár után az egész csoport közösen megebédelt egy közeli étteremben. Az egész heti fáradalmainkat a Siklósi wellness fürdőben pihentük ki, ahol lehetőségünk volt úszni, fürödni, csúszdázni, szaunázni. A kollégiumba 17.00 órakor érkeztünk vissza kellemesen elfáradva, de új élményekkel gazdagodva.

Vasárnap a reggeli órákban Hosszúheténynél a távolsági buszjáratról leszállva Püspökszentlászló felé vettük az irányt. A 3 km-es utat egy óra alatt teljesítettük. 2015-ben befejeződött és 2016 májusa óta látogatható a felújított kastély, amelynek része a zarándokház, turisztikai információs pont, valamint a kastély történetét feldolgozó kiállítás és egy Mindszenty-emlékkiállítás. A kastély után megtekintettük a templomot, melynek orgonáját meg is szólaltathattuk. A tartalmas program után az arborétumot egyénileg fedeztük fel. Az arborétum ma a Duna–Dráva Nemzeti Park részét képezi, egyszersmind a Kelet-Mecsek Tájvédelmi Körzetnek is része. Az arborétumot elhagyva visszasétáltunk Hosszúheténybe és éhségünket egy finom késői ebéddel csillapítottuk. A kollégiumba visszaérve egyöntetűen megjegyeztük, hogy ez egy nagyszerű programokkal teli hétvége volt. Decemberben ismét folytatjuk!